Dzień Ziemi w tym roku jest wyjątkowy! To właśnie 22 kwietnia oficjalnie rozpoczyna się Mój Prąd 5.0. Nowa edycja niesie ze sobą kilka zmian – przede wszystkim dofinansowanie na pompy ciepła, kolektory słoneczne na ciepłą wodę użytkową i bonusy dla osób, które przejdą na net-billing! Wszystko to ma wspomóc upowszechnić tańszą, odnawialną i ekologiczną energię. 

Budżet programu to aż 955 milionów złotych. Nabór w programie będzie trwać do wyczerpania budżetu – w przypadku jego wykorzystania zabezpieczono dodatkowo 400 mln zł. 

źródło: NFOŚiGW

 

Kto może złożyć wniosek o dofinansowanie? 

 

  1. Klienci rozliczający się z wyprodukowanej energii elektrycznej w systemie net-billing, którzy dotychczas nie skorzystali z dofinansowania
  2. Klienci rozliczający się z wyprodukowanej energii elektrycznej w systemie opustów, którzy nie skorzystali dotychczas z dofinansowania pod warunkiem przejścia na net-billing
  3. Klienci rozliczający się z wyprodukowanej energii elektrycznej w systemie opustów, którzy skorzystali z dofinansowania, przeszli na net-billing i zgłoszą do dofinansowania urządzenie dodatkowe

 

źródło: NFOŚiGW

Na co można pozyskać dofinansowanie w ramach Mój Prąd 5.0?

Wysokość dofinansowania wynosi do 50% kwalifikowanych i nie więcej niż:

-mikroinstalację PV o mocy 2-10 kW – do 7 000 zł (6 000 zł bez elementów towarzyszących)

-magazyn energii elektrycznej – do 16 000 zł

-system EMS / HEMS – do 3 000 zł

Z nowości pojawiły się:

-pompa ciepła powietrze-powietrze – 4 400 zł

-gruntowa pompa ciepła –  28 500 zł

-pompa ciepła powietrze-woda – 12 600 zł

-pompa ciepła powietrze-woda z podwyższoną klasą energetyczną – 19 400 zł

-magazyn ciepła – 5 000 zł

-kolektory słoneczne c.w.u – 3 500 zł

Łącznie dofinansowanie może wynieść aż 58 000 zł.

źródło: NFOŚiGW

 

Warto również dodać, że został utrzymany ten sam okres kwalifikowalności co w poprzedniej edycji, a więc 1.02.2020 r. 

 

Nowość! Bonus za przejście na net-billing

Mój Prąd 5.0 podobnie jak Mój Prąd 4.0 będzie dotyczył prosumentów rozliczających się w net-billingu. Aby zwrócić uwagę na duże znaczenie autokonsumpcji w programie przewidziano ciekawy bonus – aż 3 000 zł dla osób rozliczających się w systemie opustów, które będą chciały przejść na net-billing.

 

Jak złożyć dofinansowanie? 

 

Aby złożyć wniosek o dofinansowanie z programu „Mój prąd 5.0”, potrzebny jest:

  • profil zaufany,
  • potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia o podłączenie fotowoltaiki do sieci, które wydawane jest przez Operatora Sieci Dystrybucyjnej,
  • oświadczenie, które potwierdzi, że rozliczamy się w systemie net-billingu,
  • potwierdzenie płatności za wszystkie urządzenia, które mają być dofinansowane,
  • zaświadczenie od Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające datę podłączenia fotowoltaiki do sieci energetycznej,
  • protokół odbioru prac od realizatora zleceń,
  • paragony lub faktury za transport i montaż elementów objętych dofinansowaniem.

 

Po złożeniu wniosku o dofinansowanie z programu „Mój prąd” NFOŚiGW ma 90 dni na wydanie decyzji o wypłaceniu środków. Zazwyczaj jednak odpowiedź z instytucji pojawia się już po około miesiącu od zgłoszenia.

 

Regulamin dostępny jest na https://mojprad.gov.pl/

 

Chcesz wiedzieć więcej?
Podaj swój numer,
a my zadzwonimy!




    Administratorem danych osobowych jest Vosti Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, ul. Nałęczowska 14, 20-701 Lublin. Ma Pani/Pan prawo wycofania zgody w każdym momencie poprzez przesłanie wiadomości na adres iodo@vosti.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Więcej w Polityce Prywatności Vosti.